Entorns personals d'aprenentatge. El nostre PLE.

 



L'entorn personal d'aprenentatge, o PLE per les seues sigles en anglés, és un concepte que sorgeix l'any 2004, i el qual s'utilitzà oficialment per primera vegada donant títol a una sessió del congrés anual del JISC (Castañeda y Adell, 2013), una organització no lucrativa britànica que ofereix serveis de xarxes i recursos digitals per institucions d'ensenyament i d'altres tipus. (JISC, 2023). 
El PLE consiteix bàsicament en "el conjunt de ferramentes, fonts d'informació, connexions i activitats que cada persona utilitza de forma assídua per aprendre” (Castañeda y Adell, 2013). Per tant, dins del PLE s'inclouen totes aquelles eines, tècniques, i mitjans utilitzats per una persona per a la seua formació, informació, i el maneig de la mateixa de manera quotidiana. També inclou el context personal i social únic de cada individu, les seues activitats, estratègies, i experiències.

El nostre PLE


PLE: RAQUEL DIAGO GRACIA







BIBILIOGRAFIA:

Castañeda, L. y Adell, J. (Eds.). (2013). Entornos Personales de Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil.

WEBGRAFIA:

Jisc. (n.d.). Recuperat de https://www.jisc.ac.uk/ el 17 / 03 / 2023.  

Comentaris